HANDELSBETINGELSER

Betaling
BestPosture modtager betaling via Dankort, Visa/Dankort, MasterCard m.fl., og betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen afsendes. BestPosture modtager også betaling via bankoverførsel, og i disse tilfælde afsendes den pågældende bestilling først, når der foreligger bekræftelse fra banken. 


Garanti og formodningsreglen
En af de væsentligste ændringer i købeloven er, at varer købt efter 1. januar 2002 nu er omfattet af en 2-årig reklamationsfrist. Det betyder, at hvis varen går i stykker inden for to år efter købet, så kan man klage til butikken. Reklamationsfristen er som hidtil absolut. Hvis varen går i stykker én dag efter udløbet af de to år, har man ingen mulighed for at klage over varen, medmindre der er givet en garanti som er længere end 2 år.

En anden vigtig ændring i den nye købelov er, at man inden for de første 6 måneder af den 2-årige reklamationsfrist opererer med en såkaldt formodningsregel. Formodningsreglen betyder, at hvis varen går i stykker inden for de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at varen var defekt fra start af. Det betyder samtidig, at inden for de første 6 måneder er det sælgeren, der skal bevise, at kunden har behandlet varen forkert. Efter den normale bevisbyrderegel er det forbrugeren, der skal bevise, at der er en mangel ved varen, men denne hovedregel undtages i den nye købelov inden for de første 6 måneder efter købet. Læs om formodningsreglen i købelovens §77a stk. 3.


Afhentning
Varer kan afhentes mandag - fredag fra 08:30 - 16:00 (fredag dog 15:30). Der afregnes med det samme med mindre andet er aftalt.


Forbehold
Der tages forbehold for trykfejl og prisændringer. 


Priser
Alle priser er som udgangspunkt opgivet i danske kroner inkl. moms.
 

Returret
På alt holdningstøj giver vi 14 dages fuld returret – og 14 dages tilbagebetalingstid gældende fra den dag, du modtager produktet. Leveringstiden medregnes således ikke i de 14 dages returret. Betingelsen for at anvende returretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt fra BestPosture ud fra en mulig salgsværdi. Kunden er ansvarlig for returneringen og betaler selv for fragten frem og tilbage til BestPosture.


Levering
GRATIS! Det er fragtfrit at handle på bestposture.dk. Ordrer afgivet inden klokken 12:00 med leveringsadresse i Danmark bliver bragt ud af fragtfirmaet GLS den efterfølgende hverdag mellem klokken 08:00 - 16:00. Hvis du har valgt levering via en GLS PakkeShop vil pakken blive leveret på denne lokation fremfor din adresse, og du vil blive underrettet pr. SMS og/eller e-mail, når pakken er parat til afhentning.

Fortrolighedspolitik
Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse. 

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence -og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU - land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@bestposture.com